Home / Paradijskleier

(Op basis van 3 recensies)

Paradijskleier

Lenette van Dongen

Weet je het ook allemaal even niet meer? Zit je uitgeblust op de bank? Lenette van Dongen fileert jouw dromen op haar zo hilarische manier en leert je weer van jouw werkelijkheid te houden.

Van Dongen is terug in de theaters na haar goed ontvangen voorstelling Tegenwind. "Het allerbeste uit haar oeuvre. Als een van de weinigen in het genre weet Lenette van Dongen haar publiek werkelijk mee te nemen in haar vertelling. Ze neemt de zaal in vertrouwen en schept een aangenaam soort intimiteit, waarin haar verhalen perfect gedijen."- Algemeen Dagblad (****)

Kijk voor nog veel meer cabaretvoorstellingen in onze theateragenda.

Recensies

Irene Keijzer
16-03-2019 09:30

Schouwburg Amstelveen / Amstelveen

Deze voorstelling van Lenette verdient gewoon een tien. Alles,.maar dan ook alles zit er in. Haar briljante humor, en oh wat kan zij toch gek doen! Haar prachtige stem bij ontroerende liedjes. Haar boodschap die keihard binnen kom; just fucking do it! En nee ik hoor (nog) niet toch haar 'doelgroep van zestigjarigen. Maar heb van het begin tot het eind, twee uur non stop ademloos genoten. Dit is de absolute must see wat mij betreft!

Olga Fonteijn
12-01-2019 23:42

Posttheater / Arnhem

De zendingsdrang van van Dongen resulteert in een zouteloze therapiesessie waarin ze haar alom aanwezige fans (vrouw, 55 plus en zoekende) op sleeptouw neemt op haar zoektocht naar de verlichting die zij zozeer uitdraagt gevonden te hebben. En met succes, haar ‘fanettes’ vinden het fantastisch. Helaas zijn het platgetreden paden die ze hier bewandelt.

Bij tijd en wijle komt de briljante humor waar zij ruim over beschikt voorbij. Kriskras door de voorstelling zoals ze zelf aangeeft gaat het.

Dat van Dongen hier duidelijk een andere afslag heeft genomen is duidelijk, het moet je passen. Zo ook de uitgebreide knuffelsessie aan het einde.

José de Haas
29-11-2018 09:00

Theater Ludens / Voorburg

Fantastisch....wervelend....heel herkenbaar....ontroerend
.wat geeft zij de zaal veel en wat krijgt ze veel terug van het publiek. Ontroerend hoe zij zong voor de dochter van een moeder die besloot om voor euthenasie te kiezen. ....buikpijn van het lachen....bijzonder om een knuffel aan haar te geven en terug te krijgen...je hebt mij in mijn ziel geraakt.....kan je op je facebook aangeven hoe het lied heet wat je zong van brigitte kaandorp?

Speeldata

donderdag 17.10.2019 Bestel

Posthuis Theater / 20.15 uur / Heerenveen / € 23,00