Home / Forever 27

(Op basis van 6 recensies)

Forever 27

Rockacademie

In 1970 overleden de 27-jarige topmuzikanten Brian Jones, Jimi Hendrix, Janis Joplin en Jim Morrison. Op dat moment merkte men het verband op. Later voegden onder andere Kurt Cobain, Amy Winehouse en Jef Buckley zich bij deze groep. Al deze 27-jarigen hadden een verleden met overmatig drugs- en alcoholgebruik. De verhalen achter deze bijzondere muzikanten zijn even inspirerend als hun muziek.

Een tienkoppig orkest van de Tilburgse Rockacademie zet een geweldige hommage neer aan deze Club van 27. Ook wordt er historisch filmmateriaal aan de voorstelling toegevoegd, waarin de meest aangrijpende momenten naar voren komen. Een must-see voor de echte muziekliefhebber!

Recensies

Daniella Valk
26-01-2018 23:04

Theater De Speeldoos Baarn / Baarn

Alles klopte. Fantastisch genoten! Wat een muziek. Wat een heerlijke show. Van kippenvel tot tranen van ontroering.

Tom Snelting
10-01-2018 23:28

De Meerse / Hoofddorp

Genoten! Wat een talent, muzikaliteit, creativiteit en plezier. Van zangeres Bo gaan we zeker meer horen (althans, dat hoop ik van harte). Leuk hoe de groep bekende en minder bekende nummers op een respectvolle en smaakvolle manier heeft bewerkt. Ook de opbouw van de show was meeslepend. Erg knap! Bedankt voor de mooie avond!

Annelies Bergman
17-12-2017 18:13

Kunstlinie Almere Flevoland / Almere

Wat een fantastische avond hebben we gehad. We wisten niet wat we precies moesten verwachten, maar dit overtref elke verwachting. Het is grappig, het is verassend, maar bovenal wat een muzikaal talent! Een steengoeie band, een fantastische zangeres en de twee front mannen zorgen ervoor dat het echt een show wordt. Hun eigen "touch" maakt het een steengoeie show. Als je verwacht naar een coverband te gaan kijken dan kom je bedrogen uit, maar wil je genieten van klassiekers op een eigen en zeer profesionele manier gebracht, dan moet je deze voorstelling gaan zien. Het eigen werk is bijzonder mooi, klein en ontroerend. Deze artiesten vinden hun weg wel, dat is zeker!

Henk Dijkstra
17-12-2017 00:38

Kunstlinie Almere Flevoland / Almere

Wat hebben mijn vrouw en ik genoten vanavond in Almere! Heerlijke show en wát een stem heeft de zangeres! Leuk ook hoe het aan elkaar gepraat werd door de twee jongens, met persoonlijke verhalen over het muzikantenleven. Leuk bedacht ook met de platenkrat en de filmpjes hoor
Vooral met het laatste nummer voor de pauze (eigen nummer??) wisten ze te raken, over het slapen gaan. Ik zeg méér!! Jullie komen er wel.
Groetjes van ons en wie weet tot volgend jaar,
Henk en Caroline

Daan Paardekooper
16-12-2017 23:36

Kunstlinie Almere Flevoland / Almere

Een hommage brengen aan één legende is al moeilijk genoeg, laat staan zes tegelijk. De studenten van de Rockacademie slaan hier echter de spijker regelrecht op z'n kop met dit ambiteuze project. Alle legendes van de club van 27 worden gracieus geëerd met prachtige rendities die niet aan originaliteit ontbreken. Bij de instrumenten druipt het talent eraf, terwijl de uithalen van Bo Knippels je kippenvel geven tot aan je bilnaad. Dit alles naadloos aan elkaar gepraat door twee artiesten die elkaar perfect aanvullen, met als kers op de taart eigen materiaal wat perfect in de show past. Een aanrader voor ieder, of je de originele LP's nou bij de platenzaak heb gekocht, of ze 40 jaar later uit de kast van je vade hebt gehaald.

Ab Elzenga
10-12-2017 18:22

Stadstheater Zoetermeer / Zoetermeer

Goede muzikanten, echter de twee presentatoren bakken er helemaal niets van! Het is door deze twee uiteindelijk een zeer amateuristisch opgezette show, waarbij sterk het gevoel ontstaat dat de twee presentatoren totaal niet met het onderwerp (27) leven. Pieters kan zeker aardig zingen en zijn liedjes zijn best mooi.... maar hebben niet met het onderwerp te maken en passen beter in het voorprogramma van Guus Meeuwis. De kleinste kan eigenlijk maar een beetje idioot springen, kan totaal niet zingen en is als rapper werkelijk totaal misplaatst in dit gezelschap. Is duidelijk een vriendje van Pieters die eigenlijk geen enkele rol heeft in het geheel en maar wat doet.
De muzikanten, de zangeres, etc. waren prima: het is voor hen eigenlijk jammer dat ze met deze twee volkomen uit de toon vallende amateurs zitten opgescheept.