Home / Billie! Lady sings the blues

(Op basis van 3 recensies)

Billie! Lady sings the blues

Joy Wielkens, Michael Varekamp e.a.

Zangeres Joy Wielkens kruipt in de huid van legendarische blueszangeressen als Nina Simone, Billie Holiday en Amy Winehouse. Ze neemt u mee terug naar de jaren twintig waar een nieuw type vrouw opstond. Sterke vrouwen die nachtclubs runden en in eigen treinen reden. Doch niet zonder een tragische rand...Het concert is een intiem portret van deze bewogen levens.

Kijk voor meer concerten in onze theateragenda.

Recensies

Rita Niland
13-03-2018 10:52

Het Kruispunt / Barendrecht

Joy Wielkens heeft een geweldige stem, maar ze kreeg wel erg weinig tijd, daardoor viel de voorstelling zwaar tegen. De band kreeg veel aandacht, de drummer is volgens mij een gemiddelde drummer met een normaal simpel drumstel. Hij kreeg een paar solo’s die niets te maken hebben met Billie of andere vrouwen. De bassist was nog irritanter met een ellenlange solo. Ik stond op het punt om weg te lopen. Varekamp zelf speelt goed maar is geen sterke vrouw volgens mij dus waarom hij dan zo op de voorgrond staat is mij onduidelijk. Jammer.

Frank Rommers
28-02-2018 00:08

Isala Theater / Capelle aan den IJssel

Helaas is dit geen voorstelling over Billie Holiday of andere sterke vrouwen uit die tijd. Michael Varekamp slaat de plank volledig mis dit keer. In een flinterdun, slecht uitgewerkte verhaallijn wordt het geen voorstelling over ladys, maar staat Michael Varekamp graag zelf zoveel mogelijk in the spotlight. Minder dan de helft van de tijd wordt uitgetrokken voor de fantastische stem van Joy Wielkens. De band is goed, Varekamp kent echt wel zijn kunstjes, maar de reden waarom je naar deze voorstelling komt is dat je verwacht dat de Lady the Blues zingt. De juiste verhalen liggen voor het oprapen, met de juiste nummers kun je een heel weekend vullen. Helaas dacht Varekamp hier anders over. Gemiste kans zullen we maar zeggen.

Corrien Nugter
23-02-2018 23:54

Schouwburg Amstelveen / Amstelveen