Unieke actie voor Mozarts Requiem
Alleen in maart: tot meer dan 60% korting via Theater.nl.
Groot liefhebber van klassieke concerten? Met vier sonates gecomponeerd in een tijdspanne van ongeveer twintig jaar verkennen de Italiaanse klavecinist Francesco Corti en de Britse gambaspeler en barokcellist Robert Smith wonderschone barokke sonates. Naast Bach is ook Christoph Schaffrath present met zijn kenmerkende stijl tussen Vivaldiaanse barok en de galanterie.
Robert Smith is een gambaspeler en barokcellist uit Yorkshire. Sinds zijn overwinning op het Bach-Abel-Wettbewerb voor viola da gamba in Köthen (2012) toert hij als veelgevraagd basso-continuospeler en solist door heel Europa. Hij is lid van het Amsterdam Baroque Orchestra en nam met zijn eigen ensemble Fantasticus veelgeprezen cd’s op voor Resonus Classics. Smith speelt op een 7-snarige ‘Colichon’ viola da gamba vervaardigd door Pierre Bohr in Milaan en op een historisch 6-snarig instrument van Andreas Jais.
Zijn metgezel tijdens dit klassieke muziekconcert is niemand minder dan de Italiaanse klavecinist Francesco Corti. Corti studeerde in Perugia, Genève en Amsterdam en won de Internationale Johann-Sebastian-Bach-Wettbewerb Leipzig (2006) en de MA Competition in Brugge (2007). Ook gaf hij recitals in Europa, de VS, Canada, Latijns-Amerika, Azië en Nieuw-Zeeland. Daarnaast is hij regelmatig te horen met Les Musiciens du Louvre, Ensemble Zefiro, Bach Collegium Japan en Les Talens Lyriques. Sinds 2018 is Corti de vaste gastdirigent van Il Pomo d’Oro, waarmee hij verschillende albums opnam. Zijn soloalbum Bach: Little Books werd bekroond met een Diapason d’Or en aangemerkt als Editor’s Choice door Gramophone. In het voorjaar van 2022 verscheen zijn opname van Händels suites voor klavecimbel bij Arcana.
Geniet van nog veel meer klassieke muziek. Kijk snel in onze theateragenda.
Schrijf een recensie en maak kans op leuke prijzen.
Alleen in maart: tot meer dan 60% korting via Theater.nl.
Beleef opera zoals nooit tevoren op het Opera Forward Festival van 8 t/m 17 maart.